poniedziałek, 23 grudnia 2013

Cynamonowe ciasto z jabłkami i migdałami


Chciałabym podzielić się kolejnym ,,starym jak świat", lecz sprawdzonym przepisem na ciasto, które piekła moja Babcia. Ja pierwszy raz upiekłam je w czasach liceum i od tego czasu piekę je regularnie w okresie świąt. Ciasto jest intensywnie cynamonowe, mokre z duuużą ilością jabłek. Podczas pieczenia pięknie pachnie. Dodatkowego smaczku dodają chrupiące migdały. Jest pyszne zarówno na ciepło (można krótko podgrzać w mikrofali) jak i na zimno.

Składniki:

  • 240g cukru
  • cztery jajka
  • 280g mąki
  • łyżeczka sody
  • dwie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3-4 czubate łyżeczki cynamonu
  • pięć jabłek (około 1 kg)
  • 2/3 szklanki oleju (około 130g)
  • Mała paczka (około 100 g) migdałów (najlepiej kupić już obrane ;-) ) 

Jak to zrobić:

  1. Migdały zalać wrzątkiem i obrać ze skórek (jeśli kupiliśmy w łupinach) i pokroić na mniejsze kawałki. Jabłka obrać i pokroić w dużą kostkę. Odłożyć.
  2. Jajka i cukier zmiksować.
  3. Miksując na średnich obrotach dodawać po trochu przesianą mąkę, proszek do pieczenia, sodę i cynamon. Miksować wszystko do połączenia się składników.
  4. Dodać olej, krótko zmiksować.
  5. Następnie dodać pokrojone w kostkę jabłka i migdały. Już nie miksować tylko wymieszać łyżką.
  6. Tortownicę (u mnie średnica około 26cm) wyłożyć papierem do pieczenia i wyjąć na nią ciasto. Będzie wrażenie, że jest zdecydowanie za dużo jabłek a za mało ciasto, ale w trakcie pieczenia ciasto wyrośnie i wypełni przestrzenie między jabłkami.
  7. Piec w piekarniku nagrzanym do 180C (u mnie termoobieg) około 1h do 1h 10min - do momentu suchego patyczka (u mnie najczęściej jest to godzina i 10-15 minut :-) )





2 komentarze:

  1. Mmmm uwielbiam cynamon, jabłka i migdały :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pieczeniu się nie znam- kiedyś w końcu opiszę moją historię jak spaliłam całą kuchnię- jednakże muszę napisać, że zdjęcia są pyszne :) Ślinianki wbrew późnej porze i wbrew żołądkowi, który krzyczy DOŚĆ!!! zaczynają intensywnie pracować :) Dziś próbowałam zrobić parę zdjęć na bloga z lampkami choinkowymi w tle, ale z mizernym efektem ;)

    OdpowiedzUsuń