niedziela, 13 kwietnia 2014

Jak wygląda street food na Penang

W Azji Południowo-Wschodniej nie warto szukać jedzenia w restauracjach. To najlepsze znajdziemy podawane na ulicy, a Penang doszedł do perfekcji w jedzeniu ulicznym. Jedzenie przyrządzane jest  w rozkładanych przy ulicy hawker stalls'ach - metalowych kramach tworzących mini-kuchnie na kółkach. Stoiska wyspecjalizowane są tylko w kilku potrawach, które oferują i przyrządzają.

Często hawker stalls poustawiane są w pobliżu lub dookoła zadaszonych wiat tworząc tzw. food courty (inna nazwa z którą się zetknęłam to hawker center). Pod wiatami znajdują się plastikowe krzesła i stoliczki na których można usiąść i zjeść jedzenie zakupione przy hawker stalls. Jest jeden warunek, aby móc tam usiąść - musimy kupić coś do picia :) Kiedy zajmiemy miejsce najczęściej pojawi się przy nas osoba pytająca >Czego chcesz się napić?< ,czasem są jakieś wymięte przechodzone karty, czasem znajdziemy wypisany na ścianie spis napojów lub sprzedawca zacznie nam oferować soki, wodę, piwo itd. Polecam świeżo robione soki podawane w wielkich plastikowych kuflach udających szklane :D (dopiero kiedy weźmie się je do ręki okazują się podejrzanie lekkie ;-) ) - są naprawdę pyszne i tanie we wszystkich kombinacjach smakowych: limonkowe, jabłkowe, ananasowe, marchwiowe, pomarańczowe itd. , serwowane z dużą ilością lodu więc przyjemnie chłodzące (od razu odpowiadam na potencjalne pytania - tak w Azji zawsze piję z lodem i nigdy nie miałam jeszcze żadnych problemów żołądkowych ;-) :P ). Możemy poprosić o sok bez dodatku cukru lub z/bez dodatku...mleka :) Kilka razy dostaliśmy sok marchwiowy i jabłkowy z mlekiem - w sumie dobre, ale jednak wolimy bez.
Możemy kupić też piwo. Jednak w Malezji piwo jest dość drogie ze względu na to, że jest to kraj muzułmański. Butelka lokalnych piw kosztuje około 12-18 RM. 

Tak dobrze widzicie - Oktoberfest w Malezji - to nie żart :-)

Tutaj filmik nakręcony w food courcie podczas pierwszego poranka w Kuala Lumpur (jednak na Penang food courty zorganizowane są w ten sam sposób). Trochę się denerwowałam podczas kręcenia i odrobinę to widać ^_^ , ale pomyślałam, że krótkie filmy wprowadzą do bloga jakieś nowe urozmaicenie ;-)
 

 


A tak wygląda streetfoodowy raj na Penang w Georgetown:

 














W następnym wpisie opiszę  próbowane przez nas niektóre potrawy, które można kupić w hawker stalls na Penang.

7 komentarzy:

  1. Kochana, a ja mam do ciebie pytanie nie związane z jedzeniem ;) jakim cudem masz takie wspaniałe brwi? *.* Masz może makijaż permanentny? Bo są super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej dziękuję ^_^ Nie to nie makijaż permanentny tylko wizyty u mojej kosmetyczki - regulacja i henna :-) A kiedy henna się wymywa maziam kształt kredką do brwi i rozcieram :-) Tak szczerze powiedziawszy też bardzo mi się podoba sposób w jaki moja kosmetyczka reguluje mi brwi ;-) potem kiedy zaczynają odrastać mam ,,szablon" i mogę wyrywać sobie sama :P

      Usuń
    2. PS. aha, kredka do brwi w zasadzie jest kredką do oczu :P - to kredka Miss Sporty w kolorze brązowym :-)

      Usuń
    3. No to nic tylko zazdrościć takiego super kształtu :) Szkoda, że mi taki nie wychodzi, no i mam na dodatek dosyć rzadkie brwi i nawet z henną nie wygląda to dobrze :( A nie ma odwagi, żeby sobie to ładnie zrobić kredką i cieniami haha :D
      No nic, jesteś kolejną osobą, które przez całe życie będę zazdrościła brwi :D Zaraz po mojej szwagierce, która ma je mega gęste i ciemne i tylko po depilacji wygląda jakby miała super przygotowane brwi :D

      Usuń
    4. Dziękuję :-) Moje brwi bez żadnych ulepszaczy są dość gęste i ciemne, ale jednak prezentują się znacznie lepiej po tuningu :P Spróbuj pobawić się kredką i cieniami w domowym zaciszu ;] Ja jeśli mam więcej czasu oprócz kredki podkreślam je także brązowymi matowymi cieniami z Inglota i do tego mam pędzelek 31T - też z Inglota - bardzo fajnie się nim rysuje kształt brwi :-) Ściskam :-*

      Usuń
  2. Fajnie zobaczyć cie na filmiku,:-)
    Taki filmik jeszcze bardziej pozwala poczuć atmosferę i klimat miejsca!
    Co do brwi to rzeczywiście bardzo ładnie wyregulowane :-)
    Buziaki ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Kręcę dość sporo takich filmów....a potem....wstydzę się je załączyć ^_^ tutaj do ostatniej chwili nie mogłam się zdecydować, ale w końcu się przełamałam :P Cieszę się, że da się to oglądać ;-)
      PS. Moje brwi czują się dzisiaj wysoce skomplementowane :D - dziękujemy!!! ^_^ (ja i brwi :P)

      Usuń