niedziela, 22 czerwca 2014

Kurczak po syczańsku według Goka

Przepis pochodzi z książki Goka Wana ,,Kuchnia chińska według Goka". Tym razem bardzo sztywno trzymałam się przepisu. Jedyna modyfikacja - nie używałam jasnego sosu sojowego ponieważ go nie miałam. Zastąpiłam go ciemnym. Dodatkowo uprażyłam także orzeszki na suchej patelni, bo uważam takie za smaczniejsze.



 Składniki:


  •  2 filety z kurczaka
  • 4 łyżki oleju arachidowego (do smażenia)
  • 2 duże suszone papryczki chilli (u mnie więcej i w wersji extra hot ;-) )
  • 2 łyżeczki pieprzu syczuańskiego - utłukłam go na drobny pył w moździerzu (ostatnio był do kupienia w Lidlu, w razie potrzeby zastąpić zwykłym pieprzem)
  • 2 ząbki czosnku przetartego przez praskę lub drobno posiekanego
  • 3 dymki pokrojone na 1 cm kawałki
  • 4 łyżki wody
  • 2 łyżki wina  wina ryżowego lub wytrawnego sherry (u mnie sherry, uwaga: NIE cherry - to dwa różne alkohole ;-) )
  • 4 łyżki ciemnego sosu sojowego (w przepisie 2 łyżki ciemnego i 2 łyżki jasnego)
  • 2 łyżeczki oleju sezamowego
  • 6 dag orzeszków ziemnych niesolonych
 Do podania: świeża kolendra, ryż jaśminowy.




Na marynatę:


  • 2 łyżki mąki kukurydzianej 
  • 1 łyżka wina ryżowego lub wytrawnego sherry (u mnie sherry, uwaga: NIE cherry - to dwa różne alkohole ;-) )
  • 2 łyżki sosu sojowego ciemnego (w przepisie jasny)

 Przygotowanie:


  1. Kurczaka umyć, oczyścić z błonek i kostek, pokroić w poprzek włókien w plastry o grubości 1 cm
  2. Do miski wsypać mąkę kukurydzianą, dodać wino i sos sojowy. Dodać pokrojonego kurczaka i wymieszać. Odstawić do lodówki na przynajmniej 20 minut lub na całą noc.
  3. Uprażyć orzeszki ziemne i odstawić.
  4. W woku rozgrzać 2 łyżki oleju arachidowego wrzucić kurczaka i na średnim ogniu podsmażać kilka minut (3-4 min) z każdej strony ( w środku może być surowy). Podsmażonego kurczaka przełożyć do innego naczynia. Przetrzeć wok papierowym ręcznikiem i rozgrzać kolejne 2 łyżki oleju arachidowego. Wrzucić suszone papryczki chilli i na dużym ogniu podsmażać minutę, następnie dodać pieprz, pokrojone dymki, rozdrobniony czosnek i smażyć kolejną minutę.
  5. Dodać odstawione wcześniej kawałki kurczaka i smażyć minutę.
  6. Wlać 4 łyżki wody, 2 łyżki wina i 4 łyżki sosu sojowego. Doprowadzić do wrzenia i gotować 30 sekund.
  7. Dodać olej sezamowy, uprażone orzeszki ziemne i gotować kolejne 30 sekund

    Podawać posypane świeżą kolendrą i z dodatkiem ryżu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz