niedziela, 26 października 2014

Pumpkin pie smoothie

Sezon na dynie w pełni. Od miesiąca królują u mnie na stole zarówno jako jesienna dekoracja jak i w postaci dań, które z nich przyrządzam. Eksperymentuję także z różnymi odmianami dyni.
Dzisiaj przygotowałam aksamitne zimne smoothie z dyni smakujące trochę jak dyniowe ciacho z przyprawami korzennymi. Do jego zrobienia użyłam dyni piżmowej. Ma podłużny kształt i dzięki temu łatwo ją porcjować odkrawając potrzebny kawałek. W porównaniu do popularnej dyni hokkaido łatwiej ją obierać i kroić w postaci surowej, bo nie jest aż tak twarda.




Składniki:


  • 200 g obranej i wypestkowanej dyni (u mnie dynia piżmowa)
  • 1 średnie jabłko
  • 1 banan
  • 8 kostek lodu
  • płaska łyżeczka cynamonu
  • pół łyżeczki kardamonu
  • opcjonalnie kilka kropel ekstraktu waniliowego
  • opcjonalnie cukier trzcinowy lub miód do dosłodzenia
Potrzebne będzie urządzenie zdolne do kruszenia lodu (u mnie Thermomix)

Przygotowanie:


  1. Odciąć potrzebny kawałek dyni, obrać ze skóry, usunąć pestki i włókna, pokroić na kilka większych kostek.
  2. Jabłko obrać ze skóry, usunąć gniazdo nasienne, banana obrać ze skóry.
  3. Wszystkie składniki włożyć do pojemnika blendera, dodać kostki lodu i przyprawy. Zmiksować na gładką konsystencję bez grudek. (Thermomix 1 minuta, obroty 10).
  4. W razie potrzeby dosłodzić lub dodać więcej przypraw korzennych według preferencji smakowych.




4 komentarze:

  1. Nigdy dyni w takiej postaci nie próbowałam, ale chyba najwyższy czas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Twoje przepisy :) Kiedy post wyjazdowy?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkrótce... ;-) Odliczam już dni do wyjazdu :-)

      Usuń
  3. Wygląda pięknie! i ten kolor ;-)
    Nigdy w takiej postaci nie jadłam a raczej nie piłam dyni.
    Buziaki ;-)

    ps. czekam z niecierpliwością na Twoją fotorelację ;-)

    OdpowiedzUsuń